ПТИЦЕВОДСТВО, 2019, 03, стр - 53-56

УДК: 338.984

DOI: 10.33845/0033-3239-2019-68-3-53-56

 

 

 

МЕТОДИЧЕСКИЙ ИНСТРУМЕНТАРИЙ АНАЛИЗА РЫНОЧНОЙ СИТУАЦИИ В ПТИЦЕВОДСТВЕ

 

ВЕДЕНКИНА И. В., РОЙТЕР Л.М.

 

 Федеральный научный центр «Всероссийский научно-исследовательский и технологический институт птицеводства» Российской академии наук (ФНЦ «ВНИТИП» РАН)

 

Аннотация: Рассмотрены вопросы бизнес-планирования в рамках актуализации анализа рыночной ситуации, как его стержневого направления. Обоснована необходимость усиления этого раздела бизнес-плана в условиях неопределенности внешней среды. Предложены методические инструменты, способствующие получению адекватной оценки рыночной ситуации.

Ключевые слова:БИЗНЕС-ПЛАН, АНАЛИЗ РЫНКА , МАРКЕТИНГОВЫЙ ПЛАН, ПТИЦЕВОДСТВО, КОНКУРЕНЦИЯ, МОДЕЛЬ ПОРТЕРА L, SPACE-МОДЕЛЬ, STEEP-АНАЛИЗ 

 

Methodological tools for analysis of current situatian on poultry market

Vedenkina I.V., Roiter L.M.


Federal Scientific Center “All-Russian Research and Technological Institute of Poultry” of Russian Academy of Sciences

 

Summary: The issues of business planning in the framework of actualization of the market situation analysis as its core direction are considered. The necessity of strengthening this section of the business plan under the conditions of uncertainty of the external environment is substantiated. The methodological tools that contribute to an adequate assessment of the market situation are proposed.

Key words: BUSINESS PLAN, MARKET ANALYSIS,  MARKETING PLAN, POULTRY,  COMPETITION, PORTER'S MODEL,  SPACE MODEL,  STEP ANALYSIS